همه چیز درباره ی گیاه بامبو

سه شنبه 5 شهريور 1398
10:44
salamat

گیاه بامبو با نام انگلیسی Ribbon Plant- Lucky Bamboo و نام علمی dracaena sanderiana شناخته می شود . این گیاه از خانواده ی Draecenaceae بوده و خاستگاه اصلی آن کامرون در غرب آفریقا است .

بامبو, گیاهی است که در فارسی به نی هم شناخته میشود و یک گیاه علفی غول پیکر است. این گیاه زیبا و دلربا به خاطر ظاهر زیبا و متفاوتی که دارد در اکثر مکان ها یافت میشود و در گلدان های شیشه ای با یک روبان قرمز دیده میشود. بامبو سمبلی از عنصر آب و خاک و آتش و چوب و فلز است. خود گیاه چوبدارد گلدان را پر از آب میکنیم ,سنگریزه و سنگ های رسی که در داخل گلدان قرار میدهیم عنصر خاک است و با روبان قرمز بیانگر آتش است و فلز که گاهی سکه ای فلزی که در گلدان قرار میدهند نمانگر عنصر فلز است. همه ی اینها نشان دهنده ی این است که این گیاه زیبا و فریبنده با پنج عنصر طبیعی در ارتباط است.

گیاه بامبو


در فنگ شویی بامبو سمبل خوش شانسی شناخته میشود و به لاکی بامبو معروف است .بامبو یک گیاه تو خالی است که انرژی مثبتی که در درون آن قرار دارد را به دنیای بیرون منتقل میکند و باعث آرامش و تمرکز در محیط میشود. از نظر فنگ شویی اگر گیاه بامبو را در قسمت شرقی منزل قرار دهیم باعث تقویت پول و ثروت میشود و از نظر مالی خبر های خوبی به همراه می آورد. اگر هفت عدد از این گیاه را داشته باشید برای شما سلامتی به همراه می آورد. این گیاه به مراقبت کمی نیاز دارد و در داخل آپارتمان به راحتی میتوان آن را نگهداری کرد و از زیبایی آن لذت برد.

چطور بامبو را پیچ دهیم؟
حالت اول:
ابتدا گیاه را در یک محیط کاملا تاریک قرار میدهند و یک نور مصنوعی روی گیاه تنظیم میکنند و گیاه در جهت نور میرود و به مرور حالت مارپیچی به خود میگیرد.
حالت دوم:
گیاه بامبو را در قالب های پیچ داده شده قرار میدهند و وقتی گیاه در این قالب که باز شدنی هست رشد میکند خارج میکنندو شکل دلخواه را به دست آورده است.
حالت سوم:
بامبو را به طور مرتب فرم می دهند.
حالت چهارم:
گیاه را حدودا یک ماه بیرون از آب ولی در رطوبت ۰۹ درصدی قرار می دهند که گیاه زنده بماند و بدنش نرم شود ,در این زمان گیاه را در قالب می گذارند و دوباره به آن آب می دهند.وقتی گیاه سفت و محکم شد حالت مارپیچی قالب را پیدا می کند.

گیاه بامبو

نگهداری بامبو:
بامبو در آب و یا در خاک ژله ای به خوبی رشد می کند,هنگام خرید بامبو دقت کنید که لبه ی برگ ها سوخته نباشد و ساقه و برگ ها سرحال باشند و بعد از خرید حتما دور آن روزنامه بپیچیدتا به گیاهتان شوک وارد نشود.
ماهی یک بار بامبوها را حمام کنید.
هر دو هفته یک بار از غذای بامبو استفاده کنید.
گیاه را در کنار رادیاتور و یا در معرض باد کولر و کنار تلویزیون قرار ندهید.
اگر گیاه را قلمه زدید محل برش را با لاک یا رنگ بپوشانید.
اگر برگ های بامبو قهوه ای شدند ممکن است به خاطر خشکی هوا باشد که باید روی برگ ها آب اسپری کنید تا طراوت و تازگی را بازیابند.
اگر ساقه ی گیاه سفیدک زد صابون بدون عطر که در آب حل شده است را روی ساقه ها بکشید و بعد از چند ساعت با آب ولرم بشویید.
اگر از این گیاه به خوبی مراقبت کنید تا یک متر هم بلند می شوند.
اگر حیوان خانگی دارید مراقب باشید برگ های بامبو را نخورد چون برگ های این گیاه برای حیوانات سمی است.
اگر خواستید آب گلدان را تعویض کنید یک روز قبل آب را کنار بگذارید تا املاح آن ته نشین شود ,چون گیاه بامبو به کلر حساس است .
اگر برگ های بامبو زرد شده برگ های زرد را جدا کنید و آب گلدان را تعویض کنید.
آب گلدان را دو هفته یک بار تعویض کنید و به گیاهتان عشق بورزید.
این گیاه زیبا به نور مستقیم نیاز نداردو در محیط منزل و یا محل کار به راحتی دوام می آورد.

گیاه بامبو هدیه ی بسیار مناسبی برای دوستان و آشنایان است و موقع هدیه دادن یک روبان قرمز به آن ببندید تا برای هدیه گیرنده خوش شانسی بیاورد.

غذای بامبو:
قطره ای در بازار به عنوان غذای بامبو وجود دارد که برای هر شاخه بامبو هر ۰۹ روز یک بار ۵ تا ۰۹ قطره نیاز است. وقتی بامبو ها خیلی بلند می شوند نیاز به مرتب کردن دارند, وسیله ای که برای هرس کردن بامبواستفاده می کنید )چاقو یا قیچی( باید تمیز باشد و کاملا تیز تا برش خوبی انجام دهید و بیماری به گیاه منتقل نشود. جالب است بدانید وقتی تعداد زیادی بامبو در کنار هم قرار گرفته باشد با سرعت زیادتری رشد می کنند ودر واقع بامبو یک گیاه اجتماعی به حساب می آید.
اگر می خواهید بامبو رشد بهتری داشته باشد از آب آکواریوم استفاده کنید و برگ های آن را مرطوب کنید.

یک ایده جالب :
در گلدانی که بامبو را در آن قرار می دهید ,تعدادی ماهی زیبا هم به آن اضافه کنید,مدفوع ماهی ها برای گیاهان مانند کود عمل می کندو نیازی به قطره بامبونداریم.
ماهی فایتر یا ماهی گلد فیش برای این کار مناسب است و زیبایی خاصی به گلدان شما می دهد .
اگر نور زیاد و یا گرمای زیاد به بامبو برسد گیاه از داخل پوسیده می شود.
اگر در گلدان بامبو بوی بدی حس کردید آب آلوده شده و در حال فاسد شدن است.
اگر ساقه ی بامبو حالت پوسیدگی داشت چه کار کنیم؟
ساقه زرد می شود و حالت له شدگی پیدا می کند و آوندهای گیاه از بین می رود و گیاه در اصطلاح آب نمی کشد,در این حالت گیاه از بین می رود. برای اینکه گیاه را نجات دهیم باید ساقه را بالاتر از جایی که پوسیده شده است ببریم تا آوندهای سالم را ببینیم ,یک سطح سالم و سفید.

ریشه ی بامبو:
اگر ریشه ی بامبو زیاد شد و در ظرف جا نمی گرفت می توانید ریشه های قدیمی تر را جدا کنید ولی مراقب باشید به ریشه های جوان تر آسیب نرسانید,البته هر چه ریشه ی گیاه زیادتر باشد نشانه ی سلامت گیاه بامبو است.
اگر دوست دارید بامبویی که تازه خرید کردید زودتر ریشه بدهد می توانید به مدت دو هفته دور ظرف کاغذ سیاه بپیچید تا گیاه زودتر ریشه بدهد.

گیاه بامبو

خواص بامبو:
برگ های بامبو به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک می کند و برای بیمارانی که به آسم مبتلا هستند مفید است.
این گیاه از خود بخارهایی در فضا پخش می کند که برای کسانیکه بیماری اعصاب دارند و مخصوصا بیماران مبتلا به ام اس مفید است.
ساقه بامبو برای کسانیکه مشکلات گوارشی دارند نیز مفید است.


منبع : فلوآرت


[ بازدید : 333 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به (جهان سلامت) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]