تاثیرمثبت سرخ کردن غذا با “روغن زیتون” بر سلامتی

شنبه 5 مهر 1399
12:37
salamat

همیشه این سوال در ذهن ما وجود دارد که بهترین و سالم ترین روغن برای سرخ کردن مواد غذایی کدام است؟ آیا بهترین روش سرخ کردن غذا با “روغن زیتون” است؟ در این بخش پاسخ این سوال را محققان اسپانیایی بدست آورده اند.

روغن سرخ کردنی


روغن زیتون و فواید فوق العاده سرخ کردن غذا با آن
با توجه به وجود انواع و اقسام روغن های گیاهی و حیوانی، همیشه این سوال پیش می آید که بالاخره کدام روغن مناسب سرخ کردن است. این موضوع وقتی پیچیده تر می شود که هر روز یکی از کارشناسان و متخصصان درباره مزایا و یا معایب روغن های گیاهی یا حیوانی سخن می گویند و توصیه هایی می کنندسالم ترین روش برای پخت غذا، روش آب پز کردن است.در صورتی که ناچار هستید غذای خود را سرخ کنید می توانید از روش سرخ کردن غذا با روغن زیتون استفاده کنید.

تاثیر مثبت روغن زیتون در سلامت قلب

پژوهشگران دانشگاه مادرید اسپانیا دریافته اند، احتمال خطر بروز بیماری قلب یا مرگ زودرس در افرادی که به طور منظم ازغذای سرخ شده در روغن زیتون استفاده می کنند، کمتر است.
همچنین بخوانید:
پژوهشگران در این بررسی، تعداد 40 هزار و 757 بزرگسال 26 تا 69 ساله را ظرف یک دوره ی 11 ساله سنجیدند. این پژوهشگران روی روش های آشپزی و عادات غذایی افراد تمرکز کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان در زمان شروع بررسی دچار بیماری قلب نبودند.
نتایج این تحقیق نشان داد، در کشورهای منطقه مدیترانه که غذا با روغن زیتون یا آفتابگردان سرخ می شود و چه در خانه و چه در بیرون از خانه، مقدار زیادی غذای تفت داده شده مصرف می شود، میان مصرف غذای سرخ شده و احتمال بروز بیماری کرونرقلب و یا مرگ ارتباطی وجود ندارد.

منبع : hamechiz95

[ بازدید : 166 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به (جهان سلامت) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]