نکات جالب در رابطه با درمان کامل کم کاری تیروئید

سه شنبه 21 خرداد 1398
8:48
salamat


اگر از خستگی مداوم و بی‌دلیل رنج می‌برید شاید بهتر است مراقب عملکرد غده‌ی تیروئید خود باشید. این غده‌ی پروانه‌ای شکل که در جلوی گردن و زیر سیب آدم قرار دارد، با ترشح هورمون، سوخت‌وسازِ بدن را کنترل می‌کند. از جمله بیماری‌های مرتبط با این غده، کم کاری تیروئید است. این بیماریِ خاموش ممکن است سال‌ها در بدن فرد مبتلا باقی بماند ولی به درستی تشخیص داده نشود، چرا که علائم آن پراکنده و مبهم است و به همین دلیل پزشک در تشخیص بیماری گمراه می‌شود.

بیشتر مواقع کم کاری تیروئید، به مشکلات تیروئيد مربوط نمی‌شود، بلکه عملکرد نامناسب سیستم ایمنی بدن، این بیماری را ایجاد می‌کند. آزمایش آنتی‌بادی،‌ راه مناسبی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و تشخیص کم کاری تیروئید است. به گفته‌ی دکتر داتیس خرازیان (Dr. Datis Kharrazian) نود درصد افرادی که کم کاری تیروئید دارند مبتلا به هاشیموتو هستند.

Image result for ‫کم کاری تیروئید‬‎

هاشیموتو یک بیماری خودایمنی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌های غده‌ی تیروئيد حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. بنابراین برای درمان بیماری‌های تیروئید یا هر بیماری خودایمنی دیگر، ابتدا باید منشاء بیماری کشف شود و نباید علائم بیماری را با دارو سرکوب کرد. برای درمان کم کاری تیروئید و یا پیشگیری از بروز آن، در این مقاله ۱۳ روش ساده و طبیعی ارائه شده است.

روغن ماهی برای افزایش هورمون تیروئید
این یکی از درمان های مفید برای حفظ عملکرد مفید تیروئید و افزایش تولید هورمون تیروئیدی است ، می توانید از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.


نکته:در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون، قبل از مصرف این مورد، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

جلبک دریایی (کلپ) برای درمان کم کاری تیروئید.

جلبک دریایی (کلپ)، یک گیاه دریایی قهوه ای است که غنی ار ید و دیگر مواد معدنی است. جلبک دریایی در درجه اول برای درمان کم کاری تیروئید مفید است که به دلیل کمبود ید ایجاد می شود. می توانید از مکمل های جلبک دریایی نیز استفاده کنید.

در صورتی که کمبود ید دارید، می توانید از مکمل های ید برای کمک به عملکرد طبیعی غده تیروئید خود مصرف کنید.

نکته:اگر از مشکلات تیروئیدی خودایمنی رنج می برید، نباید از این دارو استفاده کنید.

سرکه سیب برای درمان کم کاری تیروئید

سرکه سیب، یکی دیگر از درمان های مفید برای مقابله با این اختلالات تیروئیدی است ، اعتقاد بر این است که تعادل قلیایی را بهبود می بخشد، سم زدایی کمک می کند، باعث تنظیم هورمون ها می شود و باعث کاهش وزن می شود و انرژی متابولیسم را بهبود می بخشد.

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان پر آب گرم اضافه کنید و مقدار کمی عسل را با آن مخلوط کنید و این ترکیب را هر روز بنوشید.

گیاه گوگول برای درمان تیروئید کم کار

گوگول از درخت هندی ادامس رزین ، به نام کامیفورا موکول به دست می آید.ترکیبات فعالش، که به نام گوگولسترون شناخته می شوند، در درمان کم کاری تیروئید مفید است و عملکرد طبیعی تیروئید را تحریک می کند.

علاوه بر این، دارای خواص ضد چاقی، ضد التهابی است و باعث کاهش کلسترول می شود می توان آن را به صورت مکمل نیز مصرف کرد.

نکته:اگر از قرص های بتا بلوکر، قرص های ضد بارداری و داروهای دیگر را مصرف می کنید، قبل از استفاده از این روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید.

روغن گیاهی فرانکنشتاین

روغن گیاهی که باعث آرامش روح و روانتان شده، عضلاتتان را شل و آرام کرده و به شما احساس شادابی و سرزندگی داده و تشویش، خشم و اضطرابتان را از بین می برد.

روغن اسطوخدوس برای تیروئیدهای کم کار

روغنی گیاهی و عالی برای از بین بردن تشویش، کم پشتی مو، اضطراب و بی خوابی است. اگر از هر یک از این اختلالات رنج می برید، مقداری از آن را روی بالشتان مالیده یا این که آن را در شامپوی بریزید و به سرتان بمالید.

کاکتوس ویتکس آگنوس و کوهاش سیاه

گیاهانی مانند کاکتوس ویتکس آگنوس و کوهاش سیاه می توانند سطح استروژن را حفظ کنند و باعث افزایش عملکرد تیروئید می شوند اما قبل از مصرف هر یک از این ها، میزان استروژن خود را اندازه گیری کنید، تا مطمعن شوید که علت واقعی کم کاری تیروئید شما، استروژن است.همچنین، می توانید از مکمل های طبیعی استروژن نیز مصرف کنید، تا علائم این مشکل را کاهش دهید.

شیرین بیان برای تیروئید کم کار

تولید کورتیزول (هورمونی که با استرس مبارزه می کند) در افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند، کاهش می یابد.چای شیرین بیان می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند. ریشه های شیرین بیان را در آب جوش بریزیدو چند دقیقه اجازه دهید بماند سپس آن را فشار دهید تا صاف شود و سپس آن را بنوشید.

جلبک بلدر رک برای کم کاری تیروئید

جلبک بلدر رک یک درمان ضروری برای تعدادی از مشکلات سلامتی است، از جمله کم کاری تیروئید، زیرا غنی از ید است.حاوی مواد ضروری است که به کاهش اندازه و سایز غده تیروئید کمک می کند و در بازگرداندن عملکرد طبیعی غده تیروئید مهم است ، 200 میلی گرم مکمل جلبک بلدر رک برای سالم شدن و متعادل شدن غده تیروئید خود مصرف کنید.

کمک گردو سیاه به عملکرد بهتر غده تیروئید

یکی دیگر از گیاهان شگفت انگیز که غنی از ید است، گردو سیاه است که به سلامت و عملکرد بهتر غده تیروئید کمک می کند.

تولید هورمون تیروئید با گیلاس زمستانی (آشوغاندا)

آشوغاندا دارای خواص آنتی اکسیدانی است، که باعث تولید مناسب هورمون های تیروئید می شود و برای عملکرد مناسب غده تیروئید مفید است.

افزایش تولید هورمون تیروئید با تخم (بذر)کتان

تخم کتان، غنی از اسیدهای چرب است، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3، که برای سلامتی تیروئید بسیار مهم هستند. مصرف تخم کتان، می تواند تولید هورمون های تیروئید را افزایش دهد.

این کار ها را انجام دهید

تمرینات و ورزش منظمی را برای بهبود جریان خون انجام دهید.
همچنین می توانید یوگا را در برنامه روزانه خود جا دهید. علاوه بر این، از تمرینات ریلکس کننده استفاده کنید تا استرس شما را کاهش دهد.
یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.
به طور منظم ،سطح هورمون های خود را چک کنید.
غده تیروئید خود را هر روز به طور منظم ماساژ دهید.
به آرامی بالا و پایین و اطراف نای و حلق خود را ماساژ دهید.
رژیم غذایی بدون گلوتن و بدون غلات داشته باشید.
فقط از محصولات لبنی که از شیر بز، گاو و یا شیر گوسفند، بدست می آیند استفاده کنید.
غذاهای دریایی مصرف کنید، غذاهای غنی از روی (گوشت گاو، مرغ، آجیل، اسفناج و ماهی تن)، پنیر کم چرب، سس سویا، شیر گاو، تخم مرغ، ماست کم چرب، بستنی کم چرب، جلبک دریایی، ماهی آب شور و صدف.
هر زمان که در دندانپزشکی رادیوگرافی انجام می دهید، حتما از پزشک،یقه تیروئید بخواهید.
این کار ها را انجام ندهید
از مواد غذایی که باعث کاهش عملکرد تیروئید می شوند، اجتناب کنید. که شامل غذاهای تصفیه شده، چربی های اشباع شده، قند، آرد سفید، بادام، کلم، گل کلم (هر سبزی که در خانواده بروکلی قرار دارد که بیش از دو بار در هفته نباید مصرف شود)، ارزن، گلابی، شلغم ، ذرت، خردل، آجیل کاج، هلو، کلم، سویا، روغن کلزا، بادام زمینی، اسفناج، سبزیجات خردل و لوبیا می باشد.
از مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده ،خودداری کنید و مصرف شکر، محصولات لبنی، کافئین و شیرین کننده های مصنوعی را محدود کنید.
از بطری های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا حاوی بیسفنول a هستند، که می توانند روی تیروئید تأثیر بگذارد و سیستم غدد درون ریز را مختل کند.
همیشه از یک لیوان برای نوشیدن آب استفاده کنید (بطری های بدون پلاستیک یا استیل ضد زنگ)،
از مصرف تمام منابع فلورایدی، مانند؛ نوشیدنی های غیر الکلی و آب چشمه ها اجتناب کنید.
قهوه و چای حاوی فلوراید هستند، اگر نمی توانید از نوشیدن اینها بپرهیزید، می توانید از ید استفاده کنید.
از یک خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید.
برای پخت و پز، از وسایل آشپزی غیر چوبی استفاده کنید.



[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به (جهان سلامت) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]