۴۲ غذایی که باعث سقط جنین می‌شود!

جمعه 5 مهر 1398
16:38
salamat

۴۲ غذایی که‌ می‌توانند در اوایل بارداری باعث سقط جنین شوند:

سبزی‌های نشسته

قطعا سبزی‌ها برای سلامتی ما مفید هستند بنابراین باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. اما شستن سبزی‌ها با آب و نمک را نباید فراموش کرد زیرا مانع ابتلای فرد به بیماری توکسوپلاسموز‌ می‌شود. این بیماری‌ می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار

اگرچه اکثر محقق‌ها‌ معتقدند مصرف متعادل کافئین ضرری ندارد، اما بعضی از کارشناس‌ها نشان‌ می‌دهند که مصرف کافئین‌ می‌تواند با افزایش خطر سقط جنین در ارتباط باشد. بنابراین، بهتر است زنان باردار در طول سه ماههٔ اول بارداری خود از مصرف کافئین خودداری کنند تا خطر سقط جنین را کاهش دهند.

گوشت یخ‌زده

زنان باردار باید برای مدت طولانی از مصرف گوشت یخ‌زده یا پاته خودداری کنند، چون این غذاها ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشد. در مقابل، زنان باردار‌ می‌توانند از پاته کنسروی استفاده کنند. درحقیقت، پاته یکی از بدترین غذاهایی است که‌ می‌تواند در اویل بارداری باعث سقط جنین شود.

شیر غیرپاستوریزه

شیر غیرپاستوریزه ممکن است حاوی باکتری به نام لیستریا باشد که این باکتری یکی از اصلی‌ترین و مرسوم‌ترین دلایل سقط جنین است. باکتری لیستریا این توانایی را دارد که از جفت عبور کند و باعث عفونت جنین شوید و در نتیجه مسمومیت خونی یا عفونت‌ را به بار آورد که‌ می‌تواند زندگی جنین را به خطر بیندازند.

صدف‌داران

بسیاری از بیماری‌های ناشی از غذاهای دریایی به دلیل مصرف جانواران صدف‌دار خام همچون صدف‌های سیاه، صدف‌های دو کپه‌ای و صدف‌های خوراکی است. پختن جانواران صدف‌دار‌ می‌تواند مانع از بعضی از عفونت‌ها شود، اما نمی‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با جلبک کمک کند.

ماهی‌های آلوده

از مصرف ماهی‌هایی خودداری کنید که در رودخانه‌ها یا برکه‌های آلوده‌ای زندگی‌ می‌کنند که میزان ترکیبات پلی‌کلروبی‌فنیل‌ها در آن‌ها زیاد است. افرادی که از ماهی‌های برکه‌ها و نهرهای محل زندگی خود استفاده‌ می‌کنند باید بیشتر مراقب باشند.

ماهی سرشار از جیوه

ماهی‌های سرشار از جیوه یکی دیگر از بدترین غذاهایی هستند که‌ می‌توانند موجب سقط جنین شوند. مصرف جیوه در طول بارداری‌ می‌تواند منجر به آسب مغزی و تأخیر رشد و نموی در جنین شود. از میان ماهی‌های سرشار از جیوه‌ می‌توان به کوسه، شمشیر ماهی، ماهی ماکرو پادشاه و ماهی تیلفی اشاره کرد. ماهی‌های تون کنسروی حاوی جیوهٔ کمتری هستند، اما به طور کلی زنان باردار در طول بارداری باید مراقب مصرف ماهی‌ها باشند. در طول دورهٔ بارداری باید از غذای دریایی یخ‌زده و دودی خودداری کرد، چون ممکن است آلوده به لیستریا باشد.

سوسیس و کالباس

معروف است که گوشت‌های اغذیه فروشی (سوسیس، کالباس،ژامبون و…) آلوده به لیستریا هستند. ورود لیستریا به بدن‌ می‌تواند زندگی جنین را به خطر بیندازد و در نتیجه موجب سقط جنین شود. بنابراین در دوران بارداری از مصرف گوشت اغذیه‌فروشی‌ها خودداری کنید.

آناناس

بسیاری از زن‌های باردار آب آناناس‌ می‌نوشند تا زایمان آسانی داشته باشند. اما این را باید گفت که آناناس یکی از خطرناک‌ترین غذاهایی است که باعث سقط جنین مخصوصا در سه ماههٔ اول بارداری‌ می‌شود، اما همهٔ افراد از این حقیقت آگاه نیستند. آناناس حاوی ماده‌ای به نام بروملین است که اثر نرم‌کنندگی رحم و ایجاد انقباض دارد که همین امر ماده‌ای را تولید‌ می‌کند که‌ می‌تواند باعث سقط جنین شود. پس نباید در مصرف آن در این دوران زیاده‌روی کرد.

پاپایا

میوهٔ پاپایا مخصوصا پاپایای سبز برای زنان باردار خطرناک است. پاپایای سبز و پاپایای نپخته حاوی آنزیم‌هایی هستند که‌ می‌تواند باعث انقباض‌های رحمی شود که سقط جنین را به بار‌ می‌آورد. بنابراین در طول دورهٔ بارداری زنان باید از خوردن میوهٔ پاپایا خودداری کنند.

لیچی

لیچی یک میوهٔ تابستانی نسبتا معروف است. میوهٔ لیچی بسیار خوشمزه و شیرین است و از آن به عنوان افزودنی در غذاها استفاده‌ می‌شود اما زنان باردار در طول بارداری باید از خوردن این میوه خودداری کنند. در طول این دوره زنان با پدیده‌ای به نام «گرمای درونی» مواجه‌ می‌شوند که اگر این میوهٔ گرم را نیز بخورند گرمای درونی آن‌ها تشدید‌ می‌شود و در نتیجه دچار درد شکمی، خونریزی و معده درد‌ می‌شوند که برای جنین ضرر دارد.


سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده
سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده حاوی مواد سمی هستند که برای سلامتی ضرر دارند. به همین دلیل نه تنها زنان باردار بلکه همهٔ افراد باید از خوردن سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده خودداری کنند. علی‌الخصوص، سولانین موجود در سیب‌زمینی دارای جوانهٔ سبز به نحو نامطلوبی روی رشد جنین اثر‌ می‌گذارد و خطر سقط جنین را افزایش‌ می‌دهد.

سیب وحشی

سیب وحشی‌ می‌تواند ترش، تلخ یا شیرین باشد. گفته‌ می‌شود سیب وحشی برای ناخوشی صبحگاهی زنان باردار مفید است، اما درحقیقت این میوه اصلا برای زنان باردار خوب نیست. براساس اسناد مختلف سیب وحشی‌ می‌تواند باعث انقباض‌های رحمی و در نتیجه سقط جنین و تولد پیش از موعد شود.

هلو

هلو شیرین و گرم است، در نتیجه اگر یک زن باردار در مصرف هلو زیاده‌روی کند ممکن است در معرض خونریزی قرار گیرد. پوست هلو نیز‌ می‌تواند منجر به خارش و سوزش گلو شود.

تخم‌مرغ نپخته

اگر باردار هستید باید از مصرف گوشت قرمز و موادغذایی نپخته خودداری کنید. باید غذا را به خوبی بپزید تا باکتری‌های موجود در آن را از بین ببرید. ماکیان یا تخم‌مرغ خوب نپخته مخصوصا مرغ و بوقلمون و غذاهای دریایی خوب نپخته می‌توانند منجر به سقط جنین شوند.

پنیر غیر پاستوریزه

پنیر برای سلامتی زن باردار واقعا خوب نیست. پنیرهایی که با شیرغیرپاستوریزه درست‌ می‌شوند حاوی باکتری‌هایی هستند که‌ می‌توانند در زنان باردار باعث سقط جنین شوند.

آب میوه‌های کنسروی

زنان باردار باید پیش از خرید آب‌میوه‌ها برچسب آن‌ها را بررسی کنند تا از پاستوریزه بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند. در آب میوه‌های کنسوی باکتری ای‌کلای وجود دارد و به همین دلیل زنان باردار باید برای جلوگیری از سقط جنین از مصرف این نوع نوشیدنی‌ها خودداری کنند. بهترین حالت این است که آب میوه را در خانهٔ خود تهیه کنید.

زیاده‌روی در مصرف کنجد

اکر زنان در طول تخمک‌گذاری و چرخهٔ قاعدگی غذاهای سرشار از ویتامین‌ث را زیاد مصرف کنند این ویتامین به عنوان یک داروی ضدحاملگی طبیعی عمل‌ می‌کند. علاوه براین، کارشناس‌ها‌ می‌گویند که مصرف زیاد ویتامین‌ث در ماه‌های اول بارداری‌ می‌تواند منجر به سقط جنین شود

دانهٔ کنجد و عسل

مصرف بسیار زیاد دانه‌های کنجد، مخصوصا دانه‌های کنجدی که با عسل آمیخته شده‌اند یک عامل خطرزایی است که‌ می‌تواند منجر به سقط جنین در زنان باردار شود. بنابراین، برای زایمان آسان‌تر باید دانه‌های سیاه کنجد را در هفته‌های پایانی بارداری بخورید.

نوشیدن زیاد چای سبز

اگر یک زن باردار هستید یا به به کودک شیر‌ می‌دهید، نباید در طول روز بیش از یکبار چای سبز بنوشید. یک فنجان چای سبز حاوی حدود ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است. در نتیجه اگر در طول روز بیشتر از یک فنجان چای سبز بنوشید، خطر سقط جنین را افزایش‌ می‌دهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست خوب است و از پوست محافظت‌ می‌کند. علاوه براین، اثر شگفت‌آوری روی کاهش چین و چروک و افزایش وزن دارد. اما زنان باردار باید از خوردن این گیاه و عصارهٔ آن خودداری کنند چون‌ می‌تواند منجر به خونریزی لگنی و سقط جنین شود.

جو

جو یکی از غلات است که غالبا به غذاهای مغذی متنوعی فراوری‌ می‌شود. اما جو‌ می‌تواند عضله‌های نرم رحم را تحریک کند و در نتیجه باعث انقباض‌های رحمی شود که چنین چیزی احتمال سقط جنین را در زنان باردار افزایش‌ می‌دهد.

جگر

جگر می‌تواند به زن باردار آسیب برساند. اگر جگر مصرف شده از یک حیوان بیمار یا مبتلا به عفونتی گرفته شده باشد، در نتیجه این جگر منبع سم‌های بسیاری است. علاوه براین، جگر سرشار از ویتامین‌آ و کلسترول است. اگر یک زن، جگر زیادی مصرف کند و در عین حال غذاهای مغذی و مکمل‌های دارویی زیادی را مصرف کند، دچار ویتامین اضافی خواهد شد که چنین چیزی‌ می‌تواند روی جنین اثر نامطلوب داشته باشد.


منبع: غذا


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به (جهان سلامت) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]